Monday, January 11, 2010

Perjalan yg masih jauh....

Pada 14 December 2009 adalah tarikh aku mendaftar d Kedah Industrial Skills And Management Developemnt Center atau lebih d kenali sebagai KISMEC. Di situ aku telah di tawarkan kursus Network Security Professional selama 6 bln. Bunyi ye mcm mencabar..hoho.Kismec terletak di kwsan perusahaan sg petani kedah darul aman. Di situ aku telah melalui proses mggu orientasi atau juga lebih d kenali sebagai mggu suai kenal bersama staff dan para pelajar (kawan2).

Selama 3 hari orientasi di jalankan pelbagai aktiviti telah di adakan bagi membolehkan para pelajar dan staff mengenal dengan lebih dekat di samping mencungkil bakat yg t'dapat di dlm diri pelajar. Aku dan kwn2 telah di bahagi mengikut kump utk melakukan aktiviti yg siap di rancang. Aku merasa bangga kerana mendapat ramai kwn baru d kismec.

Bermula pada ari ini, aku nekad utk mempelajari segala ilmu utk d gunakan, d curahkan, ermm pe lg ye, di masa hadapan... Rupe2 ye perjalanan ku masih panjang dan jauh utk ke tempuhi dan ku lalui onak duri yg bakal mendatang... Ku harap segala onak duri, (duri pe la 2 ye) dapat di tempuhi dgn hati yg cekal dan tenang.... huhhh jauh sungguh!!!.....

No comments:

Post a Comment